Hvor mange emner har ud forud for en mødebooking, og hvordan påvirker det din service?

Mødebooking med få virksomheder kræver tålmodighed

Hvis du har en smal liste af kunder, du gerne vil have en mødebooking angående salget af dine produkter, må du oftest væbne dig med tålmodighed. Hvis din liste er kort, er det tit de store virksomheder du vil have fat i til en mødebooking, og det kan ofte være svært at få fat i beslutningstagerne, når virksomhederne når en vis størrelse. Det kræver mange forgæves opkald, før man får fat i chefen eller direktøren for virksomheden. Hvis du endelig får fat i vedkommende, der tager de store beslutninger, skal du være klar over, at din taletid er begrænset, og at du så hurtigt som muligt skal have pitchet dit produkt på den mest hensigtsmæssige måde. Du skal vække direktørens interesse, så vedkommende også finder det fordelagtigt af aftale en mødebooking i fremtiden. Måske prøver vedkommende at teste dine evner, så det er vigtigt at bevare dit fokus gennem hele seancen.

Kan antallet af virksomheder på din liste påvirke serviceniveauet

Nogle gange kan ønsket om at være så aktiv som muligt overskygge det, at skulle administrere hele affæren. Hvis du har fat i for mange virksomheder og laver for mange mødebookinger, kan det gå hen og kompromittere dit produkt i en negativ retning. Hvis du ikke har tid til at lave ordentlige præsentationer eller foretage velforberedte opkald, kommer du ikke kunden i møde, og din måde at håndtere situationen på, kan i værste fald give din virksomhed et dårligt rygte. Du og din virksomhed må ikke fremstå uorganiseret eller sjusket, for det mister man kunder på. Så hellere være bevidst om sine egne begrænsninger og få færre, men velorganiserede mødebookinger med potentielle kunder, i stedet for at favne for bredt og få mødebookinger med kunder, der kun er halvt interesserede i det produkt du har at tilbyde.

Mødebooking